نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی با پاسخ نامه تشریحی

نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی با پاسخ نامه تشریحی - درس در خانه

در این مطلب نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی و حد در بینهایت همراه با پاسخ نامه تشریحی برای شما طراحی شده است. حدهای بی نهایت و حد در بی نهایت …


نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی و حد در بی نهایت

در این مطلب نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی و حد در بی نهایت همراه با پاسخ نامه تشریحی برای شما طراحی شده است.

از سال های پیش با حد آشناییم. در این فصل، به معرفی حد برای توابع کسری به ازای ریشه مخرج پرداخته شده است. می دانیم یک تابع کسری در ریشه های مخرج تعریف نشده است اما ممکن است در آن نقاط حد داشته باشد. مقدار حد می تواند مثبت بی نهایت یا منفی بی نهایت شود.

از طرفی حد در بی نهایت موضوعی کامل متفاوت است. در این گونه حدود این x است که به سمت مثبت بی نهایت یا منفی بی نهایت میل می کند و حد تابع ممکن است یک عدد حقیقی و یا اینکه بی نهایت باشد.

با این دو تعریف حد، می توان مجانب های قائم و افقی را تعریف کرد. در واقع مجانب ها خطوطی هستند که تابع در امتداد آن ها ادامه پیدا کرده و به آن ها نزدیک می شود اما هیچ وقت با آن ها برخورد نمی کند.

در نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی و حد در بی نهایت از قضیه های مربوط به حدهای نامتناهی و حدهای در بی نهایت سوالاتی طرح شده که نکات مربوط آن ها در پاسخ نامه تشریحی گفته شده است.

به کمک این آزمون ها و استفاده از پاسخ نامه تشریحی هر آزمون که شامل نکته های مهم سوالات است ، می توانید امتحانات مدرسه و سایر آزمون ها را با موفقیت پشت سر بگذارید.

در نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی و حد در بی نهایت به آموزش مطالب زیر پرداخته شده است:

  • حدهای نامتناهی برای توابع کسری
  • قضیه های حد بی نهایت
  • معرفی مجانب قائم
  • حد در بی نهایت 
  • قضیه های حد در بی نهایت
  • معرفی مجانب افقی
  • حدهای نامتناهی در بی نهایت
  • و …

در تهیه نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی و حد در بی نهایت ، تلاش شده تا نمونه سوالات مشابه با همه مثال ها، کار در کلاس ها ، فعالیت ها و تمرینات کتاب درسی طراحی شود.

لیست دانلود آزمون ها

توجه کنید که این فایل به صورت پی دی اف است و برای باز کردن آن به نرم افزار پی دی اف خوان نیاز است.

برای دانلود نسخه کم حجم این نرم افزار برای اندروید، روی کلمه دانلود کلیک کنید … دانلود

به کمک این نرم افزار می توانید نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی و حد در بی نهایت و پاسخ نامه های آن ها در تلفن همراه یا تبلت خود مشاهده نمایید.


پیشنهاد میکنم درس های زیر رو مطالعه کنید:

امیدوارم که مطالب این درس براتون مفید باشه. در صورتی که سوالی دارید می توانید از بخش فرستادن دیدگاه آن را با ما در میان گذاشته و جواب سوال خود را در کمترین زمان ممکن (حداکثر 24 ساعت) مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

One Comment on “نمونه سوال فصل سوم حسابان دوازدهم حد نامتناهی با پاسخ نامه تشریحی”

  1. مغزم صوووووووووووت کشید آخه چه رشته ای بود من انتخاب کردم 😞♾️🏴‍☠️🧑‍🎓