آزمون فصل ششم ریاضی دهم شمارش بدون شمردن با پاسخ تشریحی

آزمون فصل ششم ریاضی دهم شمارش بدون شمردن با پاسخ تشریحی - درس در خانه

در این مطلب آزمون فصل ششم ریاضی دهم شمارش بدون شمردن همراه با پاسخ تشریحی برای شما طراحی شده است. اصل جمع و اصل ضرب از اصول پایه ای این درس هستند. مفهوم های جایگشت و ترکیب روش هایی هستند که بدون شمردن می توان شمارش را انجام داد. جایگشت برای زمانی است که ترتیب کنارهم قرار گرفتن اشیاء مهم باشد ولی در ترکیب، چینش اشیاء مهم نیست و فقط …


آزمون فصل ششم ریاضی دهم شمارش بدون شمردن

شمارش بدون شمردن یعنی روش هایی برای بدست آوردن تعداد حالت های ممکن برای یک مسئله وجود دارد. اصل جمع و اصل ضرب از اصول پایه ای این درس هستند. مفهوم های جایگشت و ترکیب روش هایی هستند که بدون شمردن می توان شمارش را انجام داد. جایگشت برای زمانی است که ترتیب کنارهم قرار گرفتن اشیاء مهم باشد ولی در ترکیب، چینش اشیاء مهم نیست و فقط بحث انتخاب است. در این فصل با مفهوم فاکتوریل نیز آشنا می شویم.

در این مطلب آزمون فصل ششم ریاضی دهم شمارش بدون شمردن همراه با پاسخ تشریحی برای شما طراحی شده است.

به کمک این آزمون ها و استفاده از پاسخ نامه تشریحی هر آزمون که شامل نکته های مهم سوالات است ، می توانید امتحانات مدرسه و سایر آزمون ها را با موفقیت پشت سر بگذارید.

در آزمون فصل ششم ریاضی دهم شمارش بدون شمردن به آموزش مطالب زیر پرداخته شده است:

  • اصل جمع و اصل ضرب و مسئله های مربوط به آن
  • آموزش انواع مسئله های مختلف
  • تعریف جایگشت، فرمول مربوط به آن
  • معرفی فاکتوریل
  • تعریف ترکیب ، فرمول مربوط به آن
  • و …

در تهیه آزمون فصل ششم ریاضی دهم شمارش بدون شمردن ، تلاش شده تا نمونه سوالات مشابه با همه مثال ها، کار در کلاس ها ، فعالیت ها و تمرینات کتاب درسی طراحی شود.

لیست دانلود آزمون ها

توجه کنید که این فایل به صورت پی دی اف است و برای باز کردن آن به نرم افزار پی دی اف خوان نیاز است.

برای دانلود نسخه کم حجم این نرم افزار برای اندروید، روی کلمه دانلود کلیک کنید … دانلود

به کمک این نرم افزار می توانید آزمون فصل ششم ریاضی دهم شمارش بدون شمردن و پاسخ نامه های آن ها را در تلفن همراه یا تبلت خود مشاهده نمایید.


پیشنهاد میکنم درس های زیر رو مطالعه کنید:

امیدوارم که مطالب این درس براتون مفید باشه. در صورتی که سوالی دارید می توانید از بخش فرستادن دیدگاه آن را با ما در میان گذاشته و جواب سوال خود را در کمترین زمان ممکن (حداکثر 24 ساعت) مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *